Multiplicarea timpului

Acesta este planul celor care merg la serviciu: muncesc 40 de ore pe saptamana, 40 de saptamani pe an, timp de 40 de ani, apoi urmeaza pensia cu 40 % mai mica decat venitul de la serviciu.

Planul 40/40/40 se bazeaza pe cresterea liniara , in care primesti exact ce ai investit, nici mai mult , nici mai putin.

Pentru o unitate de timp primesti o unitate de bani.

Daca vrei sa primesti mai multi bani trebuie sa muncesti mai multe ore. Pare sa fie destul de cinstit asa.

Daca ai disponibilitatea sa muncesti cat mai multe ore, primesti bani mai multi. Problema este ca venitul astfel obtinut va fi intotdeauna limitat.

Hai sa comparam putin un medic bine platit cu un zugrav bine platit.

Medicul lucreaza cate 10 ore pe zi. Daca vrea sa castige mai mult , va trebui sa munceasca mai multe ore.

Zugravul munceste cate 10 ore pe zi. Daca vrea sa castige mai mult, va trebui si el sa munceasca mai multe ore. In aceasta privinta (a schimbarii timpului contra bani) intre medic si zugrav nu este nici o diferenta.

Ei sunt de fapt un fel de sclavi ai serviciului.

Aceasta este problema venitului bazat pe cresterea liniara: daca nu mergi sa prestezi chiar tu munca, nu mai esti platit.

Atata vreme cat te multumesti sa castigi bani numai de la un serviciu, e ca si cum ai invarti la nesfarsit aceeasi moara a schimbarii timpului contra bani.

Ti-ai pus vreodata intrebarea cum este posibil ca unii oameni sa castige (legal) averi uriase, iar altii sa se chinuie toata viata cu un venit temporar si limitat ?

Raspunsul este foarte simplu: prin VALORIFICARE SAU MULTIPLICAREA TIMPULUI.

Ca sa intelegi ce inseamna asta, gandeste-te la o intreprindere cu angajati si cu un patron.

Angajatii castiga bani prin metoda liniara. Adica ei castiga 100 % din propriul lor efort.

Patronul insa castiga cate o mica parte din efortul fiecarui angajat, adica mult mai mult decat un simplu lucrator.

Este mult mai rentabil sa castigi 1 % din efortul a 100 de oameni, decat 100% din propriul tau efort, dupa cum spunea si J. Paul Getty, miliardar in afacerile cu petrol.

Alt exemplu: daca ai o fabrica de ciocolata, iar pentru fiecare ciocolata vanduta ai profit cate 0.1 $ ( adica foarte mic ), vei castiga averi uriase dupa ce milioane si milioane de ciocolate sunt vandute in intreaga lume.

Foarte pe scurt, acesta e unul din secretele crearii averilor mari: castigi cate foarte putin, de la foarte multi.

Desigur, ca sa obti rezultate, trebuie sa aplici, nu numai sa o cunosti.

E ca atunci cand ai avea o masina foarte buna, puternica, care te poate duce oriunde, dar degeaba, daca nu urci la volan si nu conduci.

Daca nu folosesti valorificarea , vei continua sa muncesti din greu, in loc sa muncesti inteligent.

Copierea planului liniar nu-ti va aduce decat un venit temporar si intotdeauna limitat.

* * *

Cum poti sa-ti potentezi timpul si efortul, astfel incat sa scapi din capcana timp contra bani, pentru totdeauna?

Un sistem care a folosit la maxim valorificarea sau multiplicarea timpului e reprezentat de FRANCIZA.

Intai sa definim franciza. Franciza este operaţiunea care îmbracă forma unui contract prin care o persoană numită francizor îi acordă unei alte persoane, numită beneficiar sau francizat, dreptul de exploatare a unui ansamblu de drepturi de proprietate industrială sau intelectuală, în scopul de producţie sau de comercializare a anumitor tipuri de produse/servicii.

Franciza este una din metodele de afaceri cu cea mai rapida crestere in zilele noastre. Conceptul de franciza cuprinde multe forme diferite de relatii de afaceri si tehnici de marketing care cuprind toata gama de industrii incepand de la automobile, hoteluri, telecomunicatii, constructii, mergind pana la agentii/portaluri de turism,  brokeraj, publicatate, imobiliare sau la magazine de optica, fastfood, flori, etc.

Afacerea format franciza are o dezvoltare fara precedent datorita mai multor factori dintre care unul din cel mai importanti este: Manualul de operatiuni care ofera nu numai o uniformizare a procedurilor, dar si o predictibilitate a rezultatului.

Esecul in franciza este sub 20%. In cazul afacerilor obisnuite, 40% din acestea esueaza inca din primul an . Din cei ramasi, 80% „inchid portile” afacerii in urmatorii 5 ani. Si asta nu este totul: din acesti 80% ramasi dupa 6 ani de functionare, tot 80% vor esua in urmatorii 5 ani.

 

Fireflies este prima si singura micro-franciza din turismul on-line, la nivel global.

 

De exemplu, fratii Mc Donalds aveau initial un restaurant intr-un oras din America, pana cand un alt american, Ray Kroc, mai inteligent, le-a propus sa-i dea dreptul sa dezvolte afacerea, dar intr-un alt mod.

Prin puterea duplicarii, restaurantele McDonalds s-au putut raspandi in intreaga lume. Acest rezultat se datoreaza lui Ray Kroc, care a investit multi bani in punerea la punct a unui sistem care sa poata fi copiat foarte usor.

El a inteles foarte bine ca o afacere se poate dezvolta si raspandi in intreaga lume numai daca poate fi copiata de catre oricine.

In 1961 a cumparat partea fratilor McDonald cu 2,7 milioane de dolari. Dezvoltarea retelei a venit repede, ajungind in 2004, conform revistei Entrepreneur, la peste 20.000 de restaurante francizate si peste 8.000 restaurante proprii in 114 tari.

Ulterior inclus de revista Time in randul primilor 100 de oameni care au influentat covarsitor secolul 20, Kroc a fondat corporatia McDonalds in 1955, care, in principal, vindea franciza. 85% din restaurantele McDonalds (Mcdo- cum sunt alintate de americani) fiind detinute de IMM-uri independente.

Daca o sa intri in mai multe restaurante McDonalds, din mai multe locuri ale lumii, o sa observi imediat ca toate sunt identice, ca si cum ar fi copiate la xerox. Duplicarea este secretul crearii averilor.

Firma McDonalds nu vinde hamburgeri, ci afaceri cu hamburgeri.

 

* * *

Franciza este un sistem genial, in care toata lumea are de castigat: atat compania care ofera la cheie afacerea (francizorul), cat si cei care preiau de-a gata o afacere deja testata (francizatii).

Secretul succesului francizei este ca poate fi copiata usor de catre oricine. Elementul esential: puterea extraordinara de DUPLICARE.

Companiile francizoare insa s-au concentrat asupra acestui aspect: sa creeze, prin mai multe incercari, un sistem de afacere care sa poata fi copiat de catre oricine, fara sa fie un un geniu in afaceri.

Francizatul nu mai trebuie sa repete incercarile sau greselile francizorului, ci primeste la cheie o afacere deja pusa la punct si care functioneaza excelent. Trebuie doar sa copieze sistemul afacerii si castiga bani.

S-a dovedit deja ca FRANCIZA FUNCTIONEAZA cu succes.

Ideea stralucita din spatele succesului francizei este CONCEPTUL DE MULTIPLICARE.

Problema la franciza clasica este insa costul ei destul de ridicat. Pentru a prelua o afacere in franciza trebuie foarte multi bani, pe care cei mai multi oameni nu si-i permit.

Din cauza asta, a fost creat cel mai avansat sistem multiplicabil: franciza alternativa, sau franciza celor multi sau micro-francizele de tipul Fireflies.

Adica, un sistem de afacere pe care orice om obisnuit il poate folosi, prin cea mai puternica forma de valorificare: cresterea exponentiala prin acumulare.

Asta inseamna ca TU, un om obisnuit, fara posibilitati materiale deosebite, poti copia un sistem de afacere care i-a ajutat pe cei mai bogati oameni din lume !

Sistemul este genial de simplu si de eficient: iti permite sa fii platit de 10 de 100 de 1000 de ori pentru munca pe care o faci o data, in loc sa fii platit o data pentru munca pe care o faci de 10 de 100 sau de 1000 de ori !

 

Cu prietenie,

Teodorin